ENTORN
-
L’hivern,
el cos (aparell respiratori, circulatori i digestiu ), carnestoltes .
MATEMÀTIQUES
-Els colors.
-Identificació
de les grafies del 0 al 10 associant-les amb la quantitat.
-Realització
del traç de les grafies del 0 al 10 en la direcció correcta.
-Sèrie numèrica
per comptar del 0 al 30 en ordre creixent i decreixent.
-Els nombres
ordinals.
-Comptar de 2
en 2 i de 5 en 5 del 0 al 30.
-Formació de
sèries temin en compte els atributs triats.
-Resolucions
d’activitats d’orientació espacial.
-Identificació
de diferents figures geomètriques : cercle, quadrat, triangle, rectangle, oval.
-Identificació
de figures iguals i semblants.
-Identificació
del número anterior i posterior
-Realització
del traç de les figures geomètriques treballades.
-Fer estimació
de mesures.
- Identificació
de diferents unitats de mesura.
LLENGUATGE
I GRAFOMOTRICITAT
-Els traços verticals, horitzontals,
inclinats, ascendents, descendents, semicercle i espirals..
-Les
consonants: h, ll , g, x , z en lletra
de pal i lligada (reconèixer i fer el traç).
- Vocabulari
relacionat amb els projectes i els temes que es treballen (llegir i escriure).
-Lectura frases curtes i comprensivament.
-Posició i
prensió correcta del llapis i altres estris .
PLÀSTICA
-Tècniques:
pintar, dibuixar, estampar, retallar, esquinçar paper i encolar.
-Manipulació de
material de rebuig.
- Manifestar-se
amb creativitat .
RELIGIÓ
-Reconèixer a jesús
com l’amic de tots .
- Treball de
les emocions.
- La Quaresma i
la Pasqua.
PSICOMOTRICICITAT
Durant aquest trimestre a les classes
de psicomotricitat treballarem:
Desenvolupar algunes habilitats
motrius: córrer enrere, salt peus junts, tombarella, salt a peu coix
Experimentar i controlar l’ajust postural en diferents
situacions.
Imitar models coneguts, ficticis o
reals
Experimentar l’equilibri: equilibri
estàtic un sol peu, transport objectes en equilibri
Iniciar-se en la coordinació óculo-manual: llançaments,
recepcions i bot
Iniciar-se en la coordinació
óculo-pedal: conducció pilota amb el peu, coordinació xut
Adquirir una correcta organització
espacial: ample /estret, enmig de
Iniciar-se en les diferents formes de joc col·lectiu, el seu
funcionament i les seves normes.
Expressar diferents estats d’ànims i emocions
Gaudir i participar dels jocs motrius
Comprendre i respectar les normes,
els companys i el material
MÚSICA
Cançons i danses:
·
La
cançó de la felicitat, la dansa dels amics, cançó del Carnestoltes, L’agut i el
greu, Un home va perdre el nas, Tinc un amic, El lleó vergonyós, Els esports,
La mosqueta, El ball de la civada, Jo sóc un artista, La dansa del Minué, El
cos, Els bons modals.
Instruments de percussió de l’aula (noms, sons i materials):
·
Claus,
cascavells, pandero, pandereta, triangle, caixa xinesa, maraques, xilòfon,
platerets,...
·
Les
3 famílies d’instruments: corda, vent i percussió. Conèixer i classificar
diferents instruments.
·
L’orquestra.
Les qualitats del so (treballades a partir de diferents
cançons, jocs, instruments, activitats diverses,...)
·
Intensitat
(fort, mig fort, fluix, silenci i els seus corresponents símbols).
·
Temps
(ràpid i lent).
·
Durada
(llarg i curt).
·
Altura
(agut i greu).
·
Direccionalitat
(ascendent, descendent , mantingut).
Les emocions bàsiques: alegria, tristesa, por i enuig.
Realitzar diferents activitats com per exemple: identificar cada una de les
emocions, comentar quan ens sentim així, relacionar amb les diferents làmines i
identificar-ne diferents sons i músiques,...
Es treballa i es valora el respecte pel
silenci (al passadís, escala, aula, en les audicions, explicacions,... així com
també la participació de l’alumne en les activitats proposades i la seva
actitud envers l’assignatura, els companys i la mestra.
Es realitzen algunes fitxes de cançons i
qualitats del so treballades.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.