VISITES REBUDES

dimarts, 18 de febrer del 2020

CONTINGUTS 2N TRIMESTRE 5 ANYS

Hola Famílies us passem els continguts que treballarem a l'aula de 5 anys aquest segon trimestre:


ENTORN
-       L’hivern, el cos (aparell respiratori, circulatori i digestiu ), carnestoltes .

MATEMÀTIQUES
-Els colors.
-Identificació de les grafies del 0 al 10 associant-les amb la quantitat.
-Realització del traç de les grafies del 0 al 10 en la direcció correcta.
-Sèrie numèrica per comptar del 0 al 30 en ordre creixent i decreixent.
-Els nombres ordinals.
-Comptar de 2 en 2 i de 5 en 5 del 0 al 30.
-Formació de sèries temin en compte els atributs triats.
-Resolucions d’activitats d’orientació espacial.
-Identificació de diferents figures geomètriques : cercle, quadrat, triangle, rectangle, oval.
-Identificació de figures iguals i semblants.
-Identificació del número anterior i posterior
-Realització del traç de les figures geomètriques treballades.
-Fer estimació de  mesures.
- Identificació de diferents unitats de mesura.

LLENGUATGE I GRAFOMOTRICITAT
-Els traços verticals, horitzontals, inclinats, ascendents, descendents, semicercle i espirals..
-Les consonants: h,  ll , g, x , z en lletra de pal i lligada (reconèixer i fer el traç).
- Vocabulari relacionat amb els projectes i els temes que es treballen (llegir i escriure).
-Lectura  frases curtes i comprensivament.
-Posició i prensió correcta del llapis i altres estris .



PLÀSTICA
-Tècniques: pintar, dibuixar, estampar, retallar, esquinçar paper i encolar.
-Manipulació de material de rebuig.
- Manifestar-se amb creativitat .

RELIGIÓ
-Reconèixer a jesús com l’amic de tots .
- Treball de les emocions.
- La Quaresma i la Pasqua.

PSICOMOTRICICITAT
Durant aquest trimestre a les classes de psicomotricitat treballarem:
Desenvolupar algunes habilitats motrius: córrer enrere, salt peus junts, tombarella, salt a peu coix
Experimentar i controlar l’ajust postural en diferents situacions.
Imitar models coneguts, ficticis o reals
Experimentar l’equilibri: equilibri estàtic un sol peu, transport objectes en equilibri
Iniciar-se en la coordinació óculo-manual: llançaments, recepcions i bot
Iniciar-se en la coordinació óculo-pedal: conducció pilota amb el peu, coordinació xut
Adquirir una correcta organització espacial: ample /estret, enmig de
Iniciar-se en les diferents formes de joc col·lectiu, el seu funcionament i les seves normes.
Expressar diferents estats d’ànims i emocions
Gaudir i participar dels jocs motrius
Comprendre i respectar les normes, els companys i el material



MÚSICA
Cançons i danses:
·         La cançó de la felicitat, la dansa dels amics, cançó del Carnestoltes, L’agut i el greu, Un home va perdre el nas, Tinc un amic, El lleó vergonyós, Els esports, La mosqueta, El ball de la civada, Jo sóc un artista, La dansa del Minué, El cos, Els bons modals.
Instruments de percussió de l’aula (noms, sons i materials):
·         Claus, cascavells, pandero, pandereta, triangle, caixa xinesa, maraques, xilòfon, platerets,...
·         Les 3 famílies d’instruments: corda, vent i percussió. Conèixer i classificar diferents instruments.
·         L’orquestra.
Les qualitats del so (treballades a partir de diferents cançons, jocs, instruments, activitats diverses,...)
·         Intensitat (fort, mig fort, fluix, silenci i els seus corresponents símbols).
·         Temps (ràpid i lent).
·         Durada (llarg i curt).
·         Altura (agut i greu).
·         Direccionalitat (ascendent, descendent , mantingut).
Les emocions bàsiques: alegria, tristesa, por i enuig. Realitzar diferents activitats com per exemple: identificar cada una de les emocions, comentar quan ens sentim així, relacionar amb les diferents làmines i identificar-ne diferents sons i músiques,...
Es treballa i es valora el respecte pel silenci (al passadís, escala, aula, en les audicions, explicacions,... així com també la participació de l’alumne en les activitats proposades i la seva actitud envers l’assignatura, els companys i la mestra.
Es realitzen algunes fitxes de cançons i qualitats del so treballades.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.