VISITES REBUDES

dimarts, 18 de febrer del 2020

CONTINGUTS 2N TRIMESTRE A 2,5

Us informem que durant aquest 2n trimestre a 2,5 anys estem treballant:

ENTORN:
.
 ESTATS EMOCIONALS
.
 L'HIVERN
.
 ROBA D'HIVERN
.
 JOCS DE NEU: NINOT DE NEU
.
 EL CARNESTOLTES
.
 DIFERÈNCIES: NEN/NENA
.
 PARTS DE LA CARA
.
 LES FRUITES DE L'HIVERN
.
 LA PASQUA

MATEMÀTIQUES:
.
 QUANTIFICADORS: POCS/MOLTS
.
 ATRIBUTS DE COLOR: VERMELL, GROC, BLAU
.
 FORMES GEOMÈTRIQUES: CERCLE, QUADRAT
.
 NOMBRES: 1, 2
.
 SITUACIONS ESPACIALS: A PROP/LLUNY
DINS/FORA
.
 SERIACIONS (1 o + ATRIBUTS)

LLENGUATGE I GRAFOMOTRICITAT:
.
 VOCABULARI
.
 CONTES, ENDEVINALLES, DITES I POEMES RELACIONATS AMB ELS TEMES QUE ES TREBALLEN
.
 TRAÇ CIRCULAR, VERTICAL I HORITZONTAL
.
 EL PUNTEIG
.
 PINTAR CORRECTAMENT ESPAIS TANCATS

PLÀSTICA:
.
 INICIACIÓ AL DIBUIX
.
 MANIPULAR PLASTILINA
.
 PINTAR AMB DIFERENTS MATERIALS
.
 PUNXAR
.
 COLLAGE
.
 ESQUINÇAR
.
 UTILITZACIÓ DE MATERIAL DE REBUIG

RELIGIÓ:
.
 RECONÈIXER A JESÚS COM L'AMIC DE TOTS
.
 PARTICIPAR EN LES ACTIVITATS DE GRUP
.
 TREBALL DE LES EMOCIONS

MÚSICA:

Cançons i danses:
Cançó de la felicitat (cançó de la Pau), Hola hola, Bon dia, Mireu allà dalt, El ruquet valent, Les parts de la cara, Mans i peus, La panxa, Les mans, Les parts del cos, Joc per moure el cos, Hola com esteu?, Cançó del Carnestoltes: Ara arriba el Carnestoltes, El fort i el fluix, El silenci, Un peixet en el fons de l'estany, If you are happyHello songHello hello can you clap your hands?, walking walking, l'Aranyeta xica i cançó de Sant Jordi.

Durant el trimestre es poden afegir cançons al repertori.

Instruments de percussió de l'aula (noms, sons i materials):
• Les campanes, les maraques, el triangle, la pandereta, els cascavells, el pandero, les claus, la caixa xinesa, els tambors.
Les qualitats del so (treballades a partir de diferents cançons, jocs, instruments, activitats diverses,...)
• El so i el silenci.
• Intensitat (fort, fluix, silenci)
• Discriminar sons de casa, que emeten les persones, del nostre entorn, dels animals.
• Les emocions bàsiques: alegria, tristesa, por i enuig. Realitzar diferents activitats com per exemple: identificar cada una de les emocions, comentar quan ens sentim així, relacionar amb les diferents làmines, identificar-ne diferents sons i músiques, moure'ns per l'espai representant cada emoció, relacionar cada música amb la seva emoció...
Es treballa i es valora el respecte pel silenci (al passadís, escala, aula, en les audicions, explicacions,... així com també la participació de l'alumne en les activitats proposades i la seva actitud envers l'assignatura, els companys i la mestra.

Es realitzen algunes fitxes de cançons i qualitats del so treballades.

PSICOMOTRICITAT:
.
 Reconèixer les pròpies capacitats i limitacions corporals.
. Experimentar i controlar l'ajust postural en diferents situacions.
. Desenvolupar algunes habilitats motrius: gatejar, rodolar i salt peus junts.
. Imitar models coneguts, ficticis o reals.
. Experimentar l'equilibri: equilibri superfície ampla.
. Iniciar-se en la coordinació óculo-manual: llançaments.
. Conèixer les principals parts del cos.
. Organització espacial: dins/fora, camins marcats, davant/darrere, drets/asseguts/estirats.
. Gaudir i participar dels jocs motrius.
. Comprendre i respectar les normes, els companys i el material.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.