Us informem que durant aquest 2n trimestre a 2,5 anys estem treballant:
ENTORN:
. ESTATS EMOCIONALS
. L'HIVERN
. ROBA D'HIVERN
. JOCS DE NEU: NINOT DE NEU
. EL CARNESTOLTES
. DIFERÈNCIES: NEN/NENA
. PARTS DE LA CARA
. LES FRUITES DE L'HIVERN
. LA PASQUA
MATEMÀTIQUES:
. QUANTIFICADORS: POCS/MOLTS
. ATRIBUTS DE COLOR: VERMELL, GROC, BLAU
. FORMES GEOMÈTRIQUES: CERCLE, QUADRAT
. NOMBRES: 1, 2
. SITUACIONS ESPACIALS: A PROP/LLUNY
DINS/FORA
. SERIACIONS (1 o + ATRIBUTS)
LLENGUATGE I GRAFOMOTRICITAT:
. VOCABULARI
. CONTES, ENDEVINALLES, DITES I POEMES RELACIONATS AMB ELS TEMES QUE ES TREBALLEN
. TRAÇ CIRCULAR, VERTICAL I HORITZONTAL
. EL PUNTEIG
. PINTAR CORRECTAMENT ESPAIS TANCATS
PLÀSTICA:
. INICIACIÓ AL DIBUIX
. MANIPULAR PLASTILINA
. PINTAR AMB DIFERENTS MATERIALS
. PUNXAR
. COLLAGE
. ESQUINÇAR
. UTILITZACIÓ DE MATERIAL DE REBUIG
RELIGIÓ:
. RECONÈIXER A JESÚS COM L'AMIC DE TOTS
. PARTICIPAR EN LES ACTIVITATS DE GRUP
. TREBALL DE LES EMOCIONS
MÚSICA:
Cançons i danses:
Cançó de la felicitat (cançó de la Pau), Hola hola, Bon dia, Mireu allà dalt, El ruquet valent, Les parts de la cara, Mans i peus, La panxa, Les mans, Les parts del cos, Joc per moure el cos, Hola com esteu?, Cançó del Carnestoltes: Ara arriba el Carnestoltes, El fort i el fluix, El silenci, Un peixet en el fons de l'estany, If you are happy, Hello song, Hello hello can you clap your hands?, walking walking, l'Aranyeta xica i cançó de Sant Jordi.
Durant el trimestre es poden afegir cançons al repertori.
Instruments de percussió de l'aula (noms, sons i materials):
• Les campanes, les maraques, el triangle, la pandereta, els cascavells, el pandero, les claus, la caixa xinesa, els tambors.
Les qualitats del so (treballades a partir de diferents cançons, jocs, instruments, activitats diverses,...)
• El so i el silenci.
• Intensitat (fort, fluix, silenci)
• Discriminar sons de casa, que emeten les persones, del nostre entorn, dels animals.
• Les emocions bàsiques: alegria, tristesa, por i enuig. Realitzar diferents activitats com per exemple: identificar cada una de les emocions, comentar quan ens sentim així, relacionar amb les diferents làmines, identificar-ne diferents sons i músiques, moure'ns per l'espai representant cada emoció, relacionar cada música amb la seva emoció...
Es treballa i es valora el respecte pel silenci (al passadís, escala, aula, en les audicions, explicacions,... així com també la participació de l'alumne en les activitats proposades i la seva actitud envers l'assignatura, els companys i la mestra.
Es realitzen algunes fitxes de cançons i qualitats del so treballades.
PSICOMOTRICITAT:
. Reconèixer les pròpies capacitats i limitacions corporals.
. Experimentar i controlar l'ajust postural en diferents situacions.
. Desenvolupar algunes habilitats motrius: gatejar, rodolar i salt peus junts.
. Imitar models coneguts, ficticis o reals.
. Experimentar l'equilibri: equilibri superfície ampla.
. Iniciar-se en la coordinació óculo-manual: llançaments.
. Conèixer les principals parts del cos.
. Organització espacial: dins/fora, camins marcats, davant/darrere, drets/asseguts/estirats.
. Gaudir i participar dels jocs motrius.
. Comprendre i respectar les normes, els companys i el material.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.