VISITES REBUDES

dimarts, 18 de febrer del 2020

CONTINGUTS 2N TRIMESTRE A 3

Us informem famílies dels continguts que estem treballant a la classe de 3 anys:

ENTORN:
- L'Hivern
- Diada de la Pau
- Carnaval
- La Pasqua
- Els projectes que treballem: El cos

MATEMÀTIQUES:
- Identificació de les grafies dels nombres de l'1 al 4 per associar-los a la quantitat
- Realització de la grafia dels nombres de l'1 al 4 en espais puntejats
- Ús de la sèrie numèrica per comptar en ordre creixent i decreixent del 0 al 10
- Colors: blau, lila, blanc, gris i negre
- Identificació de disbarats
- Ordenació de seqüències
- Identificació de sèries i predicció de la seva continuïtat
- Realització de correspondències qualitatives i quantitatives
- Reconeixement de similituds i diferències entre dos objectes
- Coneixement de figures en la mateixa posició
- Classificació d'objectes
- Discriminació de nocions espacials (a prop - lluny, davant - darrere)
- Identificació del cercle, el quadrat i el triangle en diferents suports i espais
- Realització del traç de les figures en la direcció indicada
- Comparació d'objectes per la mida i la longitud

LLENGUATGE I GRAFOMOTRICITAT:
- Poemes, rimes, dites, contes, endevinalles, cançons relacionats amb els projectes
- Reconeixement del seu propi nom
- Reconeixement de les vocals
- Lectura i interpretació de logotips
- Reconeixement del nom de companys/es, d'altres persones significatives
- Grafismes
- Lectura d'imatges

PLÀSTICA:
- Tècnica plàstica: arrugar paper, ditades...
- Dibuix
- Exercitació de destreses manuals: esquinçar
- Exercitar la destresa manual: agafar el pinzell i donar cops de mà
- Exercitació de destreses manuals: pintar amb rodet
- Experimentació amb tècniques plàstiques: collage
- Contrastos i possibles modificacions dels colors emprats en un principi
- Exploració i reconeixement de característiques bàsiques del propi cos: les parts
- Exercitar la destresa manual: punxar

RELIGIÓ:
- Reconèixer a Jesús com l'amic de tots
- Treball de les emocions
- Valors cristians i/o humans: compartir, ajudar, perdonar, col·laborar, etc.
- Normes socials: salutació, si us plau, perdó i gràcies
- L'església: lloc de trobada dels amics de Jesús
- Festes religioses: la Setmana Santa

PSICOMOTRICITAT:
- Desenvolupar algunes habilitats motrius: gatejar, arrossegar-se, córrer, pujar i baixar escales alternant peus, salt a peus junts, grimpar
- Experimentar i controlar l'ajust postural en diferents situacions
- Imitar diferents postures
- Experimentar l'equilibri: equilibri dinàmic, camina de puntetes i talons sense perdre l'equilibri, equilibri 1 peu
- Iniciar-se en la coordinació óculo-manual: llançaments i recepcions
- Conèixer les principals parts del cos
- Organització espacial: ràpid/lent, sobre/sota, davant/darrere
- Gaudir i participar dels jocs motrius
- Comprendre i respectar les normes, els companys i el material

MÚSICA:

Cançons i danses:
Cançó de la felicitat (cançó de la Pau), Joc per moure el cos, Hola com esteu?, Cançó del Carnestoltes: Ara arriba el Carnestoltes, El fort i el fluix, A poc a poc i depressa, El silenci, El cos, Pugem al tren, Fem una fila, La caseta, Dalt del cotxe, Passa el fil, Una plata d'enciam, Un cigró petit, Peu polidor, El dofí, l'Aranyeta xica, If you are happyHello hello can you clap your handsHello songwalking walking, Clap your handsthe sun comes up, cançó de Sant Jordi, cançons relacionades amb els projectes realitzats a l'aula.
Instruments de l'aula (noms, sons i materials):
• La flauta de bec i la flauta d'èmbol.
• Platerets, pandero, tambor, cascavells.
Les qualitats del so (treballades a partir de diferents cançons, jocs, instruments, activitats diverses...)
• Intensitat (fort, fluix, silenci i els seus corresponents símbols).
• Temps (ràpid i lent).
• El so i el silenci.
• Discriminar sons de casa i que emeten les persones, de casa, de l'entorn i dels animals.
• Les emocions bàsiques: alegria, tristesa, por i enuig. Realitzar diferents activitats com per exemple: identificar cada una de les emocions, comentar quan ens sentim així, relacionar amb les diferents làmines, identificar-ne diferents sons i músiques, moure'ns per l'espai representant cada emoció, relacionar cada música amb la seva emoció ...
-Es treballa i es valora el respecte pel silenci (al passadís, escala, aula, en les audicions, explicacions... així com la participació de l'alumne en les activitats proposades i la seva actitud envers l'assignatura, els companys i la mestra.
Es realitzen algunes fitxes de cançons i qualitats del so treballades.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.