VISITES REBUDES

dijous, 26 de setembre del 2019

CONTINGUTS 3 ANYS 1R TRIMESTRE


Benvolguts pares,us mostrem els continguts que  treballarem  durant aquest 1r  trimestre.


ENTORN

-          La Tardor
-          La Castanyada
-          Els óssos
-          El Nadal


MATEMÀTIQUES

-          Identificació de les grafies dels nombres 1 i 2 associant-les a la quantitat
-          Realització del traç de les grafies de l’1 i el 2 en espais puntejats
-          Ús de la sèrie numèrica per comptar en ordre creixent i decreixent del 0 al 5 amb l’ajuda dels dits
-          Colors de la tardor
-          Realització de correspondències qualitatives i quantitatives
-          Identificació de sèries i predicció de la seva continuïtat
-          Discriminació de nocions espacials (a dins/ a fora, a sobre/a sota)
-          Identificació del cercle i el quadrat
-          Comparació d’objectes pel seu volum: gran-petit-mitjà


LLENGUATGE I GRAFOMOTRICITAT

-          Traços: lliure, vertical, horitzontal, combinació de traços, traç inclinat, traç circular, traç semicircular
-          Traç de la grafia de la lletra I,E,A,O,U
-          Vocabulari relacionat amb els projectes i els temes que es treballen
-          Poemes, rimes, dites, contes, endevinalles, cançons relacionats amb els projectes
-          Iniciar-se en agafar els estris manuals ( llapis, punxó...) correctament


PLÀSTICA

-          Iniciació en les tècniques plàstiques ( pintar amb pinzell, colors, ceres, punxar, esquinçar,estampar,manipulació de plastilina,treure i enganxar gomets)
-          Manipulació i elaboració amb material de rebuig


RELIGIÓ
-          Reconèixer a Jesús com l’amic de tots
-          Treball de les emocions


PSICOMOTRICITAT

-          Desenvolupar algunes habilitats motrius: Gatejar, arrossegar-se, córrer, pujar i baixar escales alternant peus, salt a peus junts, grimpar
-          Experimentar i controlar l’ajust postural en diferents situacions
-          Imitar diferents postures
-          Experimentar l’equilibri
-          Iniciar-se en la coordinació óculo-manual: llançaments i recepcions
-          Conèixer les principals parts del cos
-          Organització espacial: dins/fora, dalt/baix
-          Gaudir i participar dels jocs motrius
-          Comprendre i respectar les normes, els companys i el material



MÚSICA

Cançons i danses:
Sol solet, En Joan petit, el despertador, plou i fa sol, peix peixet, la lluna la pruna, la geganta Marcel.lina, trinco-trinco, cançons de la tardor, la Castanyera, sóc un bolet, cargol treu banya, ralet ralet, un tren petitó, pugem al tren, el silenci, Marieta vola vola, una mosca volava per la llum,  a la granja d’en Jepet, dalt del cotxe, el silenci, ploreu ploreu ninetes, La gallina ponicana,  If you are happy, Hello hello can you clap your hands? Hello song, walking walking, the sun comes up,  les cançons de Nadal, cançons relacionades amb els projectes realitzats a l’aula.

Instruments de l’aula (noms, sons i materials):
·         Campanes, maraques, triangle, pandereta i caixa xinesa.

Les qualitats del so (treballades a partir de diferents cançons, jocs, instruments, activitats diverses,...)
·         So – silenci.
·         Intensitat (fort, fluix, silenci)
·         El temps (ràpid i lent).
·         Discriminar sons de casa i que emeten les persones i sons de casa.

-Es treballa i es valora el respecte pel silenci (al passadís, escala, aula, en les audicions, explicacions,... així com també la participació de l’alumne en les activitats proposades i la seva actitud envers l’assignatura, els companys i la mestra.

Es realitzen algunes fitxes de cançons i qualitats del so treballades.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.